Al een paar daagjes hier - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu Al een paar daagjes hier - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu

Al een paar daagjes hier

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

19 Mei 2016 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

Hieronder het eerste reisverslag van Canada-experience! We willen jullie allemaal bedanken voor jullie belangstelling, gelukswensen en attente telefoontjes, berichtjes e.d. Deed ons erg goed en leuk om jullie enthousiasme te horen...

Afgelopen maandag 16 mei zijn Lois en ik aangekomen in Toronto. Leon was alweer twee weken aan het werk bij CapGemini bij het Eaton Centre in hartje centrum.

De reis is goed gegaan. Lois heeft zich kranig geweerd, ondanks dat zij met reisbench en al van mijn transportwagentje viel en er gedurende de reis niemand aanwezig was bij haar.

Leon moest nog even geduld hebben voor we uiteindelijk verschenen bij de "arrivals", want Lois haar paspoort met geldige rabiës-vaccinatie moest uiteraard ook nog gecontroleerd worden. Daarna even een kleine fee betalen voor het invoeren van het beessie en we konden door.
De taxi-chauffeur keek even moeilijk toen we met een hond voor hem stonden, maar een zielig gezicht en een bijna smekend "Please sir", deden hem gelukkig besluiten ons mee te nemen naar ons appartement op 736 Bay Street. (27e verdieping, appartement 27-08)

Het appartementje bevalt ons goed. Woonkamertje met open keuken, badkamer en een aparte slaapkamer. We hebben verder een wasmachine en droger en ook een vaatwasser. Al gebruiken we die niet, omdat we zo weinig servies hebben dat hij nog niet voor de helft vol is.

Leon had, toen hij hier de vorige keer was, de allerlekkerse sushi ever op, bij Mount Fuji, 72 Gerrard Street West, maar op 140 meter vanaf onze woonplek. Op dinsdagavond was er gereserveerd voor 2, maar helaas gooide Lois roet in het eten. We zijn gaan vragen of we haar onder tafel mochten meenemen, maar dat vonden ze helaas niet goed i.v.m. wat de andere klanten daar van zouden kunnen vinden.

Lois moet heel erg wennen en we kunnen haar op het moment niet alleen laten, omdat ze alles bij elkaar blaft als we de deur uit gaan. Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst niet gejankt omdat ze de slaapkamer in wilde, dus er treedt gelukkig al wat verbetering op. Dit was de eerste nacht dat wij ook een beetje goed hebben geslapen. We vragen ook wel heel veel van haar flexibiliteit.

We hebben de 2e avond een flinke wandeling gemaakt, waaronder door Church Street. Hartstikke gaaf. Leuke barretjes, restaurantjes en winkeltjes onderin statige panden. Ook genoeg entertainment voor homo's, barretjes, speciale sex shops, kledingwinkels met twijfelachtige broekjes e.d. Helaas mochten we in Church Street ook niet met Lois buiten op het terras eten. Ze kunnen toch wel erg streng zijn. Toen zijn we naar een grote biologische supermarkt gegaan, waar je ook verse sushi kunt afhalen. Superlekker!!! Gelukkig kunnen we bij Mount Fuji ook afhalen, dus dat doen we volgende week anders ook een keer.

Lois was goed uitgeput door de trip die we gisteren hebben ondernomen naar de Toronto Islands. Een aantal kleine en piepkleine eilandjes die met elkaar verbonden zijn. Er is mooie natuur, strand en zelfs een klein pretparkje en kinderboerderij op.

We zijn met de metro richting het grote Union Station gegaan, helemaal in het zuiden, richting Harbour Front. Leuke rondvaart geboekt over Lake Ontario. Naast de eilanden, deed de toer een stuk van de toch wel impressive skyline aan. Eenmaal op Centre Island aangemeerd, ben ik gaan informeren bij de fietsverhuur of ze ook fietsmandjes hadden voor de doggie. Helaas niet. Ze verhuren gewone fietsen, tandems en een soort ligt-variant van de Piet Plezier. Daar zou Lois wel in mee kunnen, maar dan moeten we beter met zijn drietjes nog een keer terug. Leon heeft de Toronto Islands nog niet gezien en het is toch echt een must, vind ik.

Verder lekker op het strand gehangen en Lois over het strand laten rennen en door het water gebanjerd. Opeens stond er uit het niets een Japanse vrouw vlak naast ons, toen schrok ze zich rot. De manier van doen en reageren van de betreffende vrouw, was een beetje apart, wat Lois nog meer alarmeerde. Later in de metro was er ook nog een Japanse snelwandelende nerd die haar niet kon bekoren en een vrouw die naast ons wilde zitten in de metro. Het begint er op te lijken dat de hond racistische trekken begint te vertonen. Verder gedraagt ze zich voorbeeldig en krijg ik regelmatig te horen hoe "cute" ze wel niet is. (behalve van Japanners dan ;-))

Vandaag doen we het ff rustig aan. Misschien nog even een park uitchecken in de buurt en ik heb een warenhuis gevonden, niet al te ver van hier, waar honden binnen mogen. Met dank aan de website www.bringfido.com. Echt heel handig, daar staan allerlei hotels, winkels, uit-tips voor met de hond op. (ook voor Europa te gebruiken)

Volgende verslag volgt na het weekend, als we bij Niagara Falls zijn geweest!:-)

• 19 Mei 2016 - 18:52

Pappie:

Die Japanners hebben geluk gehad. Als Lois toen president was geweest dan waren ze niet weggekomen met alleen Hirosjima en Nagasaki.

• 19 Mei 2016 - 20:58

Jose:

Heeeee, wat leuk om je verhalen hier te kunnen volgen! Toronto (en de Niagara Falls) is het enige stukje Canada dat ik ook ooit gezien heb, hoewel de foto's me niet echt bekend voorkomen..... Is ook alweer 15 jaar geleden. Zo te lezen is het nog een hele onderneming met Lois :-). Heel veel plezier op de verdere reis!

• 19 Mei 2016 - 21:39

Sebas:

Hi Lee, Ym en Loïs,

Wat leuk om jullie reis zo op een afstandje mee te volgen!! Eea komt me nog bekend voor, maar dat is alweer een tijd geleden met Wilco en Max. Zo te zien ooklekker weer. Fijn dat t steeds wat beter gaat met Loïs, gelukkig is ze bij mij redelijk op gemak als halve Aziaat hahaha ;-) Ben erg benieuwd wat je van the Niagra Falls gaat vinden Ym!! Ik vond dat zo indrukwekkend!! Ohja Churchstreet, daar zijn we nog op stap geweest natuurlijk hihi!

Heel benieuwd naar de nieuwe avonturen daar!!!

Geniet ervan lieverds,
    Kuss Sebas

• 19 Mei 2016 - 21:53

Mirjam:

Leuk om je verslag te lezen van jullie belevenissen, al veel gezien en gedaan... Fijn dat Loi

• 19 Mei 2016 - 22:03

Mirjam:

Oeps, fijn dat Lois erbij is (sneu dat ze zo van slag was maar ze bekomt vast wel weer van alle knuffels en aandacht die jullie haar geven).
    Jullie zijn lekker samen in ieder geval!
    Liefs en kus Mirjam Geniet ervan!

• 19 Mei 2016 - 22:36

Silvia:

Wat superleuk zo van jullie avonturen op de hoogte te blijven :) het is in ieder geval niet saai met Lois!! Maar... dat zal het ook zeer zeker niet zijn. Supergaaf! Geniet vd niagara waterfalss! Tof het zo te kunnen volgen :)

• 20 Mei 2016 - 15:16

Elly:

Wat fijn dat het zo goed is gegaan met Lois!
    Superleuk reisverslag en foto s !
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en kijken uit naar het volgend nieuws van jullie!

• 20 Mei 2016 - 18:00

Broertje & Anke:

Hey (schoon)zussie!
    Erg leuk om jullie eerste avonturen in Toronto nu al te kunnen lezen! Blijf lekker genieten van alle dagen dat jullie daar zijn, niet zo moeilijk gok ik :-)

Kusje vanuit bad in de Kerkstraat

P.s. we zullen zo op de bruiloft van Roel Dijkstra eens even kijken of we een jaar of 20 na dato voor gepaste payback kunnen zorgen ;-)