Groetjes uit een zonnig Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu Groetjes uit een zonnig Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu

Groetjes uit een zonnig Toronto!

Blijf op de hoogte en volg Ymke

01 Juni 2016 | Canada, Toronto

De laatste dagen genieten wij hier van temperaturen variërend van 22 tot 30 graden. Voor Lois is het iets te warm geweest en ze had niet veel zin om wat te ondernemen. Ze heeft ook een behoorlijke dip gehad. Miste haar vertrouwde omgeving en toch ook wel Pukkie en Chico, ben ik bang. We waren het alleen thuis laten aan het opbouwen, maar ook daarin kreeg ze een terugval. Nu zijn we het opnieuw aan het opbouwen. Net weggeweest om koffie te halen bij Jimmy's Coffee om de hoek en toen ik terugkwam was het (gelukkig) stil. Gisteren en vandaag hebben we leuke uitstapjes gemaakt naar Cherry Beach en naar Edwards Gardens. De stijgende lijn zit er weer in, zo lijkt het.

Leon is deze week druk in een ander deel van de stad. Met het OV schijnt het ook wat lastig te bereiken zijn, dus reist hij op advies van zijn collega iedere ochtend om kwart over zeven via Uber. Daarvan wordt hier in Toronto veel gebruik gemaakt.

Inmiddels hebben we ook plannen gemaakt voor de 2,5 week die we straks samen vrij zijn. We vertrekken 13 juni richting Ganananoque bij de 1000 Islands en de stad Kingston. Daar hebben we een huisje aan het water gehuurd voor een dag of vijf. Daarna reizen we door naar Trois-Rivieres, een plaatsje dat vlakbij een mooi natuurgebied ligt. Bijkomend voordeel is dat het ongeveer tussen Montreal en Quebec in ligt. Dat leek ons een goede uitvalsbasis. Op de terugweg naar Toronto zijn we als laatste van plan Ottawa aan te doen voor een bliksembezoek.

Het is hier op het moment groot nieuws dat de zanger van de Tragically Hip, Canadese band uit Kingston, ongeneeslijk ziek is. "The Hip" heeft nu een farewell tour gepland a la The Lau. Deze band heeft in Nederland nooit echt heel veel bekendheid gekregen, "Nautical Disaster" was een bescheiden hitje, voor zover ik weet verder niks, maar hier in Canada zijn ze superpopulair. Ik zie net dat de kaartjes voor de farewell tour al voor meer dan 1000 dollar te koop staan. Ze hebben zelfs vorige week een straatconcert in Toronto gegeven was op het nieuws! Jammer dat we dat niet wisten, anders was ik zeker die kant op gelopen...

Wat grappig is, is dat we op de Canadese TV veel bekende dingen beginnen te zien die we inmiddels herkennen. Er is bijvoorbeeld een documentaire-programma dat zich afspeelt in het Sick Kids Hospital en da's hier maar een paar straten verderop. Afgelopen week heb ik zelfs al iemand de weg kunnen wijzen. Begin al een beetje ingeburgerd te raken. :-)

Voor degenen die de reisverslagen lezen om zelf goede tips op te doen voor Toronto; ik zal ervoor zorgen dat de leukste en handigste dingen ook bij de tips staan.

• 02 Juni 2016 - 08:29

Nandy:

Hé lieve Ymke,

Je klink al aardig ingeburgerd ;-)
    Kun je jezelf beetje vermaken zo hele dagen zonder Leon? Lijkt mij best beetje gek... Maar misschien is het wel heerlijk.
    Jullie plannen voor de week samen klinken ook goed
    Blijf lekker genieten en knuf voor Lois

Liefs
    Nandy

• 02 Juni 2016 - 09:36

Pappa Kees:

Oei, oei,
    die Leon, elke morgen om 07.15 met de taxi, das een vroegertje.
    Tja en Lois mist natuurlijk ook zijn opa Kees.
    Nog een weekje Toronto en dan heb begint het echte vakantie-gedeelte. Kan die Leon een beetje bijkomen en kun je ook meer tijd met Lois doorbrengen. De planning klinkt goed en ik zag op de weersvoorspellingen dat het zeker niet te heet ging worden. Hier is de laatste dagen het water met bakken uit de hemel gekomen, vooral hier in Brabant. In 1 dag dezelfde hoeveelheid als normaal voor de hele maand juni. Goed voor jullie nieuwe grasveldje. Ook groeten van Chico. XX

• 02 Juni 2016 - 10:23

Mama Gerrie:

Hé lieve Ymke,
    Wat een leuk verslag weer met mooie foto's Ik vind dat Lois er anders uitziet: door de nieuwe coupe natuurlijk maar ook lijkt ze wat "volwassener".
    Handig je steeds meer ingeburgerd raakt.
    Lange dagen voor Leon hoor.
    De planning voor de laatste 2,5 week ziet er goed uit!

Veel groetjes en xxxxxx ook aan Leon en Lois

• 02 Juni 2016 - 20:33

Elly:

Ziet er allemaal heel goed uit daar !

heel veel plezier nog!

Knuffel voor lois en groetjes voor leon en ymke

• 07 Juni 2016 - 11:53

Jeannette:

Ha Ymke,
    Leuk om te lezen hoe het gaat. een extra avontuur met Lois. die zal heel wat te vertellen hebben als hij weer thuis is!!
    Geniet nog maar lekker daar en houdt ons op de hoogte!!

groetjes voor jullie alle 3!!!