Bye Bye, Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu Bye Bye, Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ymke Veen - WaarBenJij.nu

Bye Bye, Toronto

Door: Ymke

Blijf op de hoogte en volg Ymke

12 Juni 2016 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

Hierbij het laatste verslag vanuit Toronto. Morgen, 13 juni, vertrekken we naar Ganananogue, net als Toronto ook gelegen aan Lake Ontario. Ik wil jullie bedanken voor alle leuke reacties die we tot nu toe hebben gehad, zowel persoonlijk als hier bij de blogs. Echt heel leuk om te lezen dat er zo met ons meegeleefd wordt.

Leon had afgelopen vrijdag zijn laatste werkdag en voor hem is het vakantiegedeelte van deze trip gelukkig ook eindelijk begonnen.

Veel mensen hebben me gevraagd wat ik dan zoal toch heb gedaan de hele tijd dat Leon aan het werk ids. Tja, wat doet een huisvrouw normaal gesproken, kun je je afvragen, haha...Het huishouden is hier keurig bijgehouden. Maar ondertussen zit deze part-time huisvrouw wel in een totaal nieuwe omgeving, met een grote stad die verkend kan worden. Lois en ik hebben stranden, buurten en parken in heel Toronto doorgewandeld. Als ik thuis was kon ik om 14:00 uur naar Dr. Oz kijken en Dr. Phil kwam daar mooi achteraan :-) Verder heb ik mijn dwarsliggers gelezen en de Ijslandse serie (10 afleveringen) Trapped gekeken. Spannende serie die goed in elkaar zit.

Maar het heeft lang genoeg geduurd nu. Ben blij dat Leon nu ook vrij is en dat we verder kunnen gaan reizen om ook andere kanten van Canada te kunnen zien en ervaren.

Het is hier nog steeds lekker weer. Gisteren tegen de 30 graden. Leon en ik zijn toen weer naar High Park geweest. Dat is het grootste park hier in Toronto met een behoorlijk losloopgebied voor de hond. Het heeft eigenlijk meer van een bos weg en er loopt ook een mooi watertje doorheen. Er rijdt een treintje doorheen en er is een gratis dierentuin. We hebben eindelijk de vluchtgevaarlijke capibara’s kunnen aanschouwen daar! Degene die wij zagen zat heel schijnheilig in zijn bad een nieuw ontsnappingsplan uit te denken.

Wij vinden het een aanrader als je hier bent om, na de drukte van de stad, een keer door High Park te struinen. Het restaurant in het park is ook zeker niet verkeerd. Lekker geluncht daar, al was Leon iets te optimistisch met bestellen. De porties waren weer behoorlijk aan de maat.

Als laatste vind ik het nog leuk om jullie de nieuwste trends op modegebied met jullie te delen die mij hier op straat zijn opgevallen.

1. Lose Your Jeans
In Nederland vielen mij de spijkerbroeken met open gerafelde knieën al op, maar hier vinden de vrouwen dat nog veel te netjes. Je knipt gewoon een veel groter gat, zodat ook een groot deel van je bovenbeen bloot is.

2. Never too old
Heren, opgelet. Een skateboard is cool en het maakt niet uit of je een veertiger bent of zelfs een vijftiger. Gewoon lekker skaten op straat! Ook vrouwen zijn d’r niet vies van.

3. Gangsta Slippers
De meest verontrustende trend, gespot onder mannelijke tieners. Het was zooooo lang not-done. Alleen een doorgewinterde kampsjaak durfde zich er nog wel eens aan te wagen. Ik heb het over de good old’ sportsokken in badslippers! Maar het mag weer! Of het witte of donkere sokken zijn maakt geen bal uit. Gewoon met sokken in je slippers rondlopen en je bent “the man”!

Tot over een kleine week!

  • 12 Juni 2016 - 20:15

    Sil:

    Wat leuk weer te lezen allemaal!! Fijn dat jullie nu samen vrij zijn :) en...whaha die sportsokken! Neeje... laat die trend maar daar ;) heel veel plezier nu samen in Ganananogue.. pfoehee...heb ik even goed moeten afkijken hoe dat te schrijven. Maar... have fun en geniet er samen van! Xx

  • 12 Juni 2016 - 22:32

    Jeannette:

    Ha Ymke en Leon,
    Leuk om weer te lezen hoe het met jullie 3en gaat aan de andere kant van de wereld.
    Nu echt ook vakantie samen. Op weg naar nieuwe avonturen.
    We horen het graag. Fijne tijd nog samen.
    Groetjes
    Jeannette

  • 13 Juni 2016 - 06:47

    Kas:

    Woehoe, tijd voor nog meer nieuwe, grote avonturen!
    Als ik tussen 1 van de trends moet kiezen ga ik voor de witte sportsokken in badslippers :-)

  • 13 Juni 2016 - 08:44

    Ans:

    hoi Ymke en Leon
    heel leuk om te lezen wat jullie daar opgevallen is. Jij ziet heel andere dingen dan wat ik zou zien.
    geniet ervan met z'n tweetjes.

  • 13 Juni 2016 - 09:28

    Dewi :

    Hee Ym en Lee,
    wat een leuk stukje weer! En ook erg fijn dat je ons op de hoogte houd van de modetrends daar! Er staat ons nog heel wat wachten hoor ik al met die sokken in slippers hahahaha
    Geniet nog van jullie week samen! xx

  • 13 Juni 2016 - 09:44

    Papa Kees:

    Hey Ymp en Leon, goeie update weer, knap dat jullie die stiekumme capibara doorhadden. XX

  • 13 Juni 2016 - 14:30

    Mirjam:

    Oh! Hallo luitjes, klinkt allemaal verry good! Fijn dat jullie nu Samen op pad gaan! Geniet ervan en wat een ongelooflijke ervaring rijker jullie! Ym, alles ok met de gezondheid? Liefs en KUS van Mir en groetjes van Nico en Jip X

  • 13 Juni 2016 - 19:01

    Jan:

    Hey Ym en Leon,
    Wat gaaf om weer te lezen, klinkt heel goed allemaal. Ik ben vooral benieuwd of jullie na terugkomst ook aan de slipper trend gaan meedoen... ;). Geniet van de komende weken! Groetjes, Jan

  • 14 Juni 2016 - 19:01

    Elly:

    Leuk om weer van jullie te horen!
    Hele fijne vakantie nog samen!
    groetjes Elly

  • 15 Juni 2016 - 09:30

    Jorrit:

    Leuk verhaal weer! Veel plezier nog deze weken. Intussen knip ik een groter gat in mijn broek en ga ik lekker skaten met mijn witte sokken in mijn badslippers. Whiehoe. Grtzz Jorrit. Enjoy!

  • 17 Juni 2016 - 11:37

    Anja:

    Beste Ymke en Leon,
    Wat een boeiende reisverslagen!
    Veel plezier samen!
    Ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan zien en meemaken.
    Groetjes xx Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ymke

Reisdagboek van Ymke en Leon in Canada. Onze reis begint met een opdracht van Leon voor Cap Gemini Canada in Toronto. Leon reist 2 mei 2016 naar Toronto en Ymke volgt hem op 16 mei.

Actief sinds 26 April 2016
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 2558

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 28 Juni 2016

Onze reis naar Canada

Landen bezocht: